Maak uw keuze

Van vragen word je wijs!

19 sep 2014

Wanneer een loonadministrateur op z’n website zet dat u van hem een juiste en correcte loonadministratie mag verwachten zou ik op m’n hoede zijn. Door middel van een juiste inrichting van de actuele software is het nauwelijks meer mogelijk de loonadministratie onjuist of incorrect te verwerken. Nagenoeg alle premies zijn voor ingevuld. De bruto-netto berekening zal ongetwijfeld juist zijn.

Wat wilt u dan wel lezen op de website van je loonadministrateur? Bijvoorbeeld dat er regelmatig contact is tussen u en de loonadministrateur. En dan natuurlijk niet omdat er moet worden doorgegeven welke uren zijn verwerkt, wie er uit dienst is gegaan of waar de verwerking blijft.

Ik zou graag zien dat de loonadministrateur u regelmatig belt met vragen. Vragen zodat hij op de hoogte blijft van uw werkzaamheden en uw personeel. Zodat hij kan inschatten of uw sectorindeling nog juist is. Of u premie afdraagt aan het juiste bedrijfstakpensioenfonds. Maar ook zodat hij uw medewerkers leert kennen, zodat hij de juiste premiekortingen en subsidies kan toepassen en u kan ondersteunen bij de aanvraag hiervan.

Daarnaast hecht ik waarde aan een periodieke evaluatie van de samenwerking. Is bijstelling nodig, zijn er veranderingen in uw wijze van werken, is de ICT omgeving gewijzigd etcetera. Ik ben van mening dat zo een overleg een goede impuls is om door te blijven ontwikkelen op ieder vlak.

Beoordeel de loonadministrateur niet alleen op een juiste bruto-netto berekening, maar vooral op het aantal vragen dat hij stelt en de mate van samenwerking. Ik ben benieuwd: hoe goed kent uw loonadministrateur uw bedrijf en uw medewerkers? Hoe vaak wordt de samenwerking geëvalueerd?

Wanneer u belangstelling is gewekt voor de manier waarop Vitacon HR Services de samenwerking invult, nodig ik u van harte uit voor een vrijblijvend gesprek.

Leonie Vredegoor
l.vredegoor@vitaconhrservices.nl
0314-369150


Delen via Social Media